יש שיגידו שאנחנו מאפיה, זאת טעות: אנחנו ה-מאפיה, זאת שהביסה את כל האחרות

by

אלי פטל, האחים יתום

כללי המשחק של מלחמת האזרחים

1. מעכשיו ועד להודעה חדשה כל הזכויות שלך מושהות. באופן טבעי, רצוי שתשמור על האשליה שיש לך כמה זכויות לעוד זמן מה. באופן הזה נוכל להפר אותן אחת אחת, מקרה אחר מקרה.

2. תהיה נחמד. אל תזכיר חוקים, חוקה, או כל מיני נושאי לימוד שבעידן שחלף היו דוגרים עליהם בשעת לילה מאוחרת. לפני זמן מה, כפי שאולי שמת לב, העברנו חוקים מסוימים ששמו אותנו מעל לכול חוק או חוקה.

3. אתה חלש, מבודד, טיפש ומנוצל. אנחנו רבים, מאורגנים, חזקים ונאורים. יש שיגידו שאנחנו מאפיה, זאת טעות: אנחנו המאפיה, זאת שהביסה את כל האחרות. רק אנחנו יכולים להגן עליך מהכאוס של העולם. משום כך זה מסב לנו עונג רב לגרום לך לחשוב שאתה חלש, לגרום לך להאמין שאתה במצב של "חוסר ביטחון". זה סוד ההצלחה של הקומבינה שלנו.

4. עבורך המשחק יתמצה בלהימלט, או לפחות בניסיון להימלט. בלהימלט אנחנו מתכוונים: ללכת מעבר מצב התלות שלך בנו. לעת עתה, זה נכון, אתה תלוי בנו בכול היבט שלך החיים שלך. אתה אוכל את מה שאנחנו מייצרים, אתה נושם את מה שאנחנו פולטים. אתה נתון לחסדינו בכול מקרה פעוט, אפילו של עששת בשן. ומעל לכול אתה לא יכול לעשות כלום נגד הריבונות של המשטרה שלנו, שלה הענקנו מגוון שלם של כוחות – גם של החלטה וגם של פעולה.

5. אף פעם לא תצליח לברוח לבדך. מכאן שתצטרך להתחיל בלבנות את הסולידריות ההכרחית. בשביל שהמשחק יהיה טיפה קשה יותר, חיסלנו את כל צורות החברותיות האוטונומית. נתנו רק לדבר אחד לשרוד: עבודה, משמע חברותיות נשלטת. מזה תצטרך לברוח, באמצעות גניבה, ידידות, חבלה, וארגון עצמי. אה, דרך אגב: כל דרכי הבריחה הן עכשיו פשעים.

6. נגיד את זה שוב ושוב: פושעים הם האויבים שלנו. אבל מזה כדאי שתבין את זה: כל האויבים שלנו הם פושעים. כנמלטים פוטנציאלים, כל אחד מכם הוא גם פושע פוטנציאלי. משום כך, זה טוב שאנו שומרים על רשימת המספרים שאליהם אתם מחייגים מהטלפונים שלכם, שהטלפון הסלולארי מאפשר לנו לאתר אתכם בכול זמן, ושכרטיס האשראי שלכם מאפשר לנו ללמוד על ההרגלים שלכם בקלות נפלאה.

7. במשחק הקטן הזה שלנו, כל מי נמלט מהבידוד שלו נקרא "פושע". בשביל אלה שהציבו לעצמם מטרה למחות נגד המעמד הזה שמור המונח "טרוריסט". את הטרוריסט אפשר להמית בכול זמן מבלי שהדבר ייפול תחת קטגוריות משפטיות כגון רצח.

8. אנחנו מודעים היטב לכך שהחיים בחברה שלנו מכילים בערך אותה כמות של עונג כמו נסיעה ברכבת פרברית;  שהקפיטליזם ייצר עד עכשיו, בכל מה שנוגע לשפע, משהו כמו מכון עיסוי באזור התחנה המרכזית הישנה בתל אביב; שלא נשארו שם נימוקים להגנת "הסדר" אכול-התולעים שלנו מלבד אלות ופנסים משטרתיים. אבל למה ציפית? ככה זה! פירזנו אותך מנטלית ופיסית, ולנו המונופול על כל מה שאסור לך: אלימות, קנוניות, התעוררות. ואחרי הכול, אם לדבר בכנות, היית מתנהג אחרת במקומנו?

9. אתה תדע את בית הסוהר.

10. אין יותר כללים. כל התקיפות מותרות.

מאת: Tiqqun

תרגום: האורח

21 תגובות to “יש שיגידו שאנחנו מאפיה, זאת טעות: אנחנו ה-מאפיה, זאת שהביסה את כל האחרות”

  1. אחד העם 15 Says:

    נהדר. העצוב הוא שיהיו רבים שיחשבו שזו הגזמה גסה כדי להצחיק.

  2. יסמין Says:

    נכון. בדיוק ככה.

  3. נטע Says:

    מדייק

  4. סמולן Says:

    11. יש טעות בקישור. הקישור האמיתי הוא: https://tiqqunista.jottit.com/the_great_game_of_civil_war

  5. תהל Says:

    מצוין!

  6. ברינגאיט Says:

    https://tiqqunista.jottit.com/how_is_it_to_be_done%3F

  7. דודי Says:

    מוחה נמרצות נגד האנלוגיה בסעיף 8 – זה דווקא מאד נחמד לנסוע ברכבת פרוורית.

  8. גור Says:

    מפחיד

  9. נטליה Says:

    הייתי משנה את סעיף 9 ל

    9. אתה תדע את בית הסוהר. אתה כבר בבית הסוהר.

    אבל אני לא מבינה – יש לנו את הזכות ללכת בערב לקניון, להיכנס אליו חינם! אין כסף! מישהו עשה את זה פעם? ספג ככה את האווירה טוב טוב? את הריח של בתי קפה קניוניים? את הפנים של האנשים והנשים שיושבות ויושבים שם?

    קצת מובן מאליו, ובכל זאת – מה שיפה בטקסט הוא, שמצד אחד הוא מבסס את השליטה, מבהיר שאין למעשה שום אפשרות אחרת, ומנגד הוא מתסיס, מלבה, מכריח את הקוראת לעשות משהו. והכל עם אותו קול. קול הזחיחות.

  10. נטליה Says:

    התמונה שעולה בראש היא הוליוודית – הגיבור, הטוב, אזוק לכסא העינויים, והשובה, הרע, מהלך סביבו, מהתל בו, ופורש לפניו את "סודותיו". הצופה תמיד אומר לעצמו – איזה טמבל הרע, למה הוא אומר לו. אבל התסריטאי צריך את זה כדי שהטוב יידע איך לצאת מזה בסוף, בצורה "אמינה".

  11. דרול Says:

    שנים שיחקתי מוד"ם , אז אני יכול בהחלט להבין את השאיפה ליצר אויבים דימיוניים.

  12. דרור בל"ד Says:

    "בחיבורו 'על מושג ההיסטוריה' אומר וולטר בנימין כי מצב החירום הלא ממשי הוא המצב שבו היוצא מן הכלל הפך לכלל, וההשעיה של החוק איבדה את זמניותה. זה המצב בו אנו חיים, כך הוא אומר על עצמו ועל תקופתו. נוכח המצב הזה אין טעם לחלום על חזרה למצב החוקי הנורמלי, אלא יש להתכוון אל מצב החירום הממשי. זה מצב שבו החוק אינו מושעה – הוא נעלם לגמרי. ההיעדר המוחלט של החוק פירושו קריסה מוחלטת בין אלימות חוקית לאלימות לא חוקית, ובין אלימות המכוננת חוק לאלימות שמשמרת אותו. במצב כזה הכל יכול לקרות: גם הנורא מכל מצד אחד וגם הגאולה מצד אחר".
    מתוך: "על זמן ומרחב החירום" – עדי אופיר. בתוך: "לפנים משורת הדין: החריג ומצב החירום" – ון ליר והקיבוץ המאוחד, 2009 (עמ' 55).

    כידוע, המשטר הציוני ניסה למתוח את החבל היהודי-דמוקרטי ככל יכולתו, אך כשם שכל שקר סופו להתגלות וכל משטר לא לגיטימי סופו ליפול, כך כל חבל ציוני סופו להקרע. על חשיבותם של הארגונים הפלסטינים ושל היהודים המוסריים המצטרפים למאבקם אפשר ללמוד מכתבתו של חיים לוינסון – "הסיבה לפינוי בית המכפלה ולהתנגדות ל"חוק האולפנה": חשש מביה"ד בהאג". כותרת משנה: וינשטיין אמר לנתניהו שהפקעת נכסים מפלסטינים עבור יהודים מהגדה עלולה לגרום לבית הדין הבינ"ל להאשים את ישראל או בכירים בה בפשעי מלחמה. (הארץ)

    תכנית השלבים של המשטר הציוני לחיסול התנגדויות עתידיות נהגתה במוחם של נתניהו, ארכי פושע המלחמה ברק וארכי פושע המלחמה מופז עוד בשנות ה90. מתחריהם הפוליטיים התחלפו והתנדפו ואילו הם, בואריציה זו או אחרת, שלטו, שולטים וימשיכו לשלוט בואריציה זו או אחרת, במפלגה זו או אחרת, ובאמתלה זו או אחרת. על כך במאמרו החשוב של מאיר עמור – זוהי הפוליטיקה של הסיירת | העוקץ.

    מתן קמינר לא מתעלם מכתביו של בנימין. הוא מזהיר:
    "אם תצליח סיריזה להגשים את מצעה במלואו, ניתן יהיה להכתיר את ההישג בתור מהפכה במלוא מובן המילה. אבל כאן נכנסים לתמונה גורמים אפלים יותר: מבדיקה מדגמית עלה שכחצי מהשוטרים ביוון הצביעו בעד הניאו-נאצים, ובה בעת השר לביטחון פנים בממשלה היוצאת ספק מזהיר, ספק מאיים במלחמת אזרחים ובהופעתן של כנופיות חמושות ברחובות. כשהדמוקרטיה הליברלית נקלעת למשבר פנימי – כשבהתאם לחוקיה שלה עולים כוחות שקוראים תיגר על אותם חוקים – כלבי השמירה של הסדר הקיים יודעים להיכנס לפעולה עוד הרבה לפני שהשינוי מתגשם. הסיבה שכל כך מעט מהפכות סוציאליסטיות דרך הקלפי מצליחות היא שהן נתקלות בדיכוי חסר-רחמים מצד המשטר הישן. מעניין אם אלכסיס ציפראס ומפלגתו כבר החלו להתכונן לאפשרות הזאת".
    מתוך: "יוון | מהפכה דרך הקלפי"?
    http://kavhutz.wordpress.com/2012/05/15/%D7%99%D7%95%D7%95%D7%9F-%D7%9E%D7%94%D7%A4%D7%9B%D7%94-%D7%93%D7%A8%D7%9A-%D7%94%D7%A7%D7%9C%D7%A4%D7%99/

    מהפכה לא תתרחש דרך הקלפי. זו אשלייה מסוכנת מפניה מזהיר דרור זאבי – תגידו יפה שלום לדמוקרטיה
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4013931,00.html

    פי רוח פי דם נפדיכ יא פרלמנט

    • יסמין Says:

      מה קשור ציונות פה, זה משהו הרבה יותר גדול מהציונות. בציונות עוד אפשר להילחם, אבל מאין יבוא משטר שלא מציית לדיקטטורה של הקפיטליזם? אפילו משטרים סוציאליסטים כבר יישרו קו.

      • נועם א"ס Says:

        יסמין, אני מציע את זה כתשובה להערה שלך לדרור (מה קשור ציונות), וזה בלי לטעון נגד עצם העמדה שלך. "הארץ", מהיום:

        http://www.haaretz.co.il/news/law/1.1709934
        כותרת: "חוק האח הגדול מתרחב || הצעת חוק של משרד המשפטים [תחת יעקב נאמן, כידוע]: יורחבו סמכויות המדינה במעקב אחר אזרחים"
        כותרת משנה: "אחרי השב"כ והמשטרה, גם רשויות כמו משרד החקלאות ורשות הטבע והגנים יוכלו לעקוב אחר שיחות הטלפון ותכתובות המיילים של אזרחי המדינה" [ומתוך הכתבה: גם הרשות העתיקות]

        ושואל איליה, מגיב מס' 7: [כותרת]: "הצעה משונה"; [תוכן]: "אבל מה למה בעצם גופים כמו משרד החקלאות ורשות הטבע והגנים? האם למישהו יש הסבר הגיוני? אולי ירצו לדעת איזה זן של עגבניה או אבטיח אני מגדל?"

        ועונה לו מגיב בכינוי "ששש": [כותרת]: "רשות הטבע ורשות העתיקות הם גופי "אכיפה" ברוטאליים שמופנים כלפי ערבים. אתה חדש פה?" [תוכן]: "במקרים רבים, הן גם הקטר של מפעל ההתנחלויות. רשות הטבע והגנים זה כבר סניף של מועצת יש"ע לכל דבר ועניין."

        ומוסיפה על כך המגיבה הגר: [כותרת]: "מנכ"ל רט"ג הוא ראש מועצת יש"ע לשעבר. מנהל מחוז ירושלים הוא […תוכן]: בכיר לשעבר בעמותתך אלע"ד.
        רט"ג מכריזה לאחרונה על איזורים שיועדו להיות שכונות פלסטינאיות כגנים לאומיים (למשל מורדות הר הצופים) ללא כל קשר לערכי שימור טבע.
        זה העברת סמכויות לראשי המתנחלים. חד וחלק."

        מילת הקוד היא תמיד, לדעתי – טכנולוגיה. השאלה היא תמיד "מהי הטכנולוגיה שדרכה הכוח מממש ומבטא את עצמו". הקפיטליזם הוא שלטון הכוח בצורה של הון. כלומר במסגרת הקפיטליזם הון הוא הצורה הטכנולוגית שבה הכוח מממש את עצמו. מול התנגדות פיזית לשלטון, הכוח מפעיל צורות טכנולוגיות נלוות של שלטונו. הציונות קשורה כי היא חושפת את הדינמיקה הזאת בתוך מסגרת גיאוגרפית-פיזית מאוד ממוקדת וקונקרטית. משהו כזה.

      • דרור בל"ד Says:

        את השאלה עלייך להפנות אל המסית והמדיח הפרו-ישראלי הנאו-קון עפרי אילני שבמקום לעסוק בדברים הרבה יותר גדולים מהציונות ומאלו המתנגדים לה (למשל תנועת המחאה S11) מצא לנכון להציב תמונה של התאומים הציוניים.

        נסי להפנות את הערתך אל אמיר מח'ול או אל טלי פחימה, אולי יש להם משהו להוסיף בנידון.

  13. ברינגאיט Says:

    בזמנינו ציונות וקפיטליזם הם מילים נרדפות, פעם קראתי באתר ויכוח בין גיל כץ ליואב בפוסט "בשבח הפאסיביות: מחשבות עם תום יום העצמאות", יואב טען שכץ לא יכול להשפיע על "הסכסוך" מכיוון שהוא מתגורר בניו יורק אבל ניו יורק כבושה בדיוק כמו יפו, "אימפריה זה כול מקום היכן שדבר לא קורה, בכול מקום היכן שהסיטואציה ה'נורמלית' שוררת, בכול זמן שהדברים עובדים, זו השינה שלנו"

    יסמין "משטר שלא מציית לדיקטטורה של הקפיטליזם" לא יבוא כי אין משטר ללא קפיטליזם, "אימפריה זה כשאמצעי הייצור הם אמצעי השליטה." אפילו השאלה הזאת קפיטליסטית, שום דבר לא בא חוץ מעוד חוקים שנועם נתן להם דוגמה כאן, את צריכה לבוא.

    • נטליה Says:

      למה אין משטר ללא הדיקטטורה של הקפיטליזם? מה עם צפון קוריאה? קובה (למרות השינויים האחרונים)? מה עם ההסטוריה האנושית לפני המאה ה-16? נראה לי שהדיקטטורה היא של ההווה, לא של הקפיטליזם.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


%d בלוגרים אהבו את זה: