נצח, נצח, נצח, אוטובוסים דו-מפרקיים

by

תהל פרוש

נורת נצח

אני אש ואני אש ואני אש:

שלום, נורת נצח

ראי את התקרה הזו – מנופצת

והשולחנות – ארוכים וסדוקים

מולם האנשים בעלי הפיות הארוכים האדומים

אומרים: הדיילות שלי, המוצר שלי,

המותג, המותג.

מה שמרקיב ביניהם אלה מלים

ומאכלים שיגרסו בשיני הבשר שלהם

וחשיבות עננית, מנוצנצת, שהם מפזרים כי האיש (איזה איש?)

אמר: באינטרנט יש אתר

ומוכרים בו את המותג, ומה שאני מנסה

לקדם, במצב של שיתוף פעולה, באתר הבית, באתר הבת

באתר שלעולם לא יהיה אלא

הו, נורת נצח

אינך בעצם כלום אלא מילה ומילה

את ליבי שנשבר ותוקן ונשבר

בזמן האוטובוסים, קו 25, קו 5,

קו 18, ובזמן מוניות השירות

ליד נהגים מחרפי דרך, מושכי אמונה

מקללים: רדי מטומטמת, אל תעלי בכלל פרה

בזמן בתי הקפה מול מחשבים בין עשרות אנשים

שעיניהם משוכות פנימה מחייכים לתהומות האלקטרוניקה

מרימים קול: הדיילות האלה, משופרות, זה סוג של משחק, משחק

מבקשים אם אפשר חשבון. נורת נצח

אנחנו מתים, אנחנו הד, שאריות אור מפיצוץ כוכבי

ואני רוצה להיכנע. עד מתי אוכל להחליט אם להילחם או להיכנע?

נצח, נצח, נצח, אוטובוסים דו-מפרקיים הם הצלחה?

ואנשים גרמיים? ומבטים תכולים שנאטמו בינקות?

כל לילה המיטה רטובה והכרים קרועים ובבר מגישים

המבורגר, סנדביץ' רוסטביף, סנדביץ' שניצל וטוסט משולשים

ובסוף מתבקשים ללכת – אבל איני רוצה לצאת, אני רוצה להישאר! לקרוע עוד

בלי בירה מחבית, בלי רטיות אהבה חבריות.


נירה כפיר עושה נסים

אני קוראת על הפסיכולוגית העושה נסים נירה כפיר

היא יודעת ויודעת

כמו שאתה יודע

עבור מי שצריך.

אנשים זקוקים שיאמרו להם מה לעשות בעולם.

לעתים הם שומעים למנכ"ל תאגיד או לראש מדינה

או לפסיכולוגית.

 

(אתיישב אצלה בנוחות חלקית.

היא תשאל למה הגעתי: את היסטרית?  

לא, לא, אני אומר, אני פשוט לא מאמינה. את מבינה, היינו בים, העיניים שלו הן

תכלת ובמים בלטה התכלת כל כך.

כן, היא תגיד, אז תכלת. אז מה.

אגיד לה: אני פוחדת שישנה את דעתו. הוא לא מעריץ אותי אני חושבת. אולי מעריץ

את הגוף שלי ואת השדיים שלי.

היא תאמר: את נרקסיסטית, כדאי שתדעי כבר עכשיו.

אני אומר: אולי תטפלי בי? אני רוצה להיות תינוקת.

היא תאמר: יש לי תוכנית מצוינת בשבילך.)

 

לא, הכדור הזה אינו מספיק

לא בגלל שאינו משפר תחושה

אלא כי אינו עונה

על הצורך הבסיסי

באדם שיודע. שיודע. שיודע.

אבל, אני חושבת שהיא תדע.

 

(אני אומר: אמא שלו סיפרה בדיחה:

אדם משתין במיטה כל לילה וחבריו מפנים אותו לפסיכולוג.

אחרי כמה זמן הם שמים לב לשינוי ושואלים אותו איך הוא מרגיש.

נהדר, הוא אומר.

אז הטיפול עזר, הם שואלים, הפסקת להשתין?

לא, הוא אומר, אבל עכשיו כבר לא אכפת לי.)

 

 

כן, אני נוטה להתקשר לנירה כפיר עושת הנס.

אגיע אליה בבגדיי הטובים כדי לומר:

כל מה שהגיע לעולם – נשאר.

אפילו הדרקונים לא נעלמו.

הנה, למשל אני סופרת בלי ספר.

יש לי חבר. אנחנו הולכים לים.

אין לי הסבר לכלום.


עכשיו צריך רק קצת חקלאות מינית

תגים: , ,

12 תגובות to “נצח, נצח, נצח, אוטובוסים דו-מפרקיים”

  1. קרן Says:

    זאת תשובה מוחצת לדו-קרב הגברים-נשים המדכא שהתנהל כאן בשבועות האחרונים. מה שחשוב מכל זה בעיני הוא לא לכפות "נציגת נשים" על פאנל העורכים, אלא לאפשר כתיבה – כתיבות – פחות צלולות. אולי קצת צוללות. סחטיין על האומץ תהל! ועל השירים

  2. רוני Says:

    יש פה קטעים מצוינים ממש. השיר על נירה כפיר גדול, פשוט גדול. תודה על השירים.

  3. bongo Says:

    תהל מתי תוציאי כבר ספר שירה? הכישרון נוזל ממך וגורם להצפות בדרום תל אביב

  4. אודי Says:

    היי תהל כמה יפה!!!!! כמו נהמה נשית תלאביבית שעולה מתוך ומסביב לקייץ המלא הזה ויחד עם זה לזכור שכול מה שמגיע לעולם נישאר אפילו הדרקונים לא נעלמו ( וגם לא יעלמו לעולם) תודה על השירים:)

  5. רועי Says:

    זה מאוד יפה.

  6. אמיר ר Says:

    על נירה כפיר לא שמעתי, אבל ממך טוב לשמוע תהי. הבית האחרון הוא ארמון.

    אמיר ר

  7. שוטר בדימוס Says:

    יפה מאד מאד! ודי כבר עם הגברי נשי הזה. זה פשוט יפה וחכם.

  8. rafram Says:

    אש מתגלגלת ברחובות 🙂

  9. עומר Says:

    הנצח ממותג ונמדד באינטרנט ובזמני ההמתנה לאוטובוס ואפילו בזכרון הבעתה האינסופית של השניצל והרוסטביף. חסר כאן מבט נצחי של חתולה אחת לפחות.

  10. דייט Says:

    יפה מאוד, מרשים ביותר…

  11. תורין Says:

    יופי של רעם

  12. תהל Says:

    תודה למגיבות ולמגיבים על הדברים המחממים את הלב!

כתיבת תגובה

