מכתב לגיא פינס

by

1. מכתב

לכבוד:  גיא פינס
חדשות הבידור
ערוץ 10
גבעתיים

היי גיא,

זה יותר מ-17 שנה, בערוצים שונים ותחת כותרות מתחלפות, אתה מאביס את הציבור במידע תפל ויחצ"ני על דמויות שונות המסתובבות בתחום הקרוי "עולם הזוהר". "חדשות הבידור" שבהנחייתך, עם החיוכים הסכריניים והמחוות הלכאורה-אירוניות, הפכו במשך הזמן למעין פראבדה של דיקטטורת ההון – עטיפה תעמולתית עבה ומטמטמת שבאה לחסום את הגישה אל הממשות.

לכאורה, התוכנית שלך היא רק ביטוי שולי, אחד מיני רבים של התרבות שבה אנו חיים. למעשה, יש לה תפקיד אסטרטגי. ראשית, כי היא מעזה לקרוא לעצמה "חדשות". ושנית, כי היא נושאת הדגל האידיאולוגית של פרויקט הסחת הדעת המניפולטיווי שזכה לכינוי "בידור".

לכן, צורם ומגוחך במיוחד לראות את התוכנית שלך בימים האלה. הארץ מתמלאת באוהלים. העם דורש צדק, ואתה מספר לנו על הבטן של קייטי הולמס.

עד לפני שבועיים, שלטה התעמולה שלך ללא מצרים על תודעתו של הציבור. מבחינת נתוני הרייטינג, אני מניח שהיא עדיין שולטת. ובכל זאת, אם לא תתעשת, דומני שזמנך עבר.

גיא פינס, עושה רושם שאתה אדם אינטליגנטי. יותר מכך: תחת הסגנון הציני, נראה שמסתתרת נפש עדינה.

 האם הצופים שלך עדיין נחשבים בעינייך לעדר פרות, שימשיכו לאכול מהחציר היחצ"ני שבו אתה מאכיל אותם, ולספר לעצמם שהם "מתבדרים"?

האם לא שמעת שהבידור מת?

לך לשדרות רוטשילד – אני מניח שזה לא רחוק מהבית שלך. עמוד ברחוב ותשמע על מה מדברים האנשים. האנשים מדברים על קורת גג! האנשים מדברים על צדק! האנשים מדברים על דמוקרטיה ישירה! האנשים מדברים על אמנה אזרחית! חלק מהאנשים מדברים אפילו על בניית בית לקדוש ברוך הוא! על הבטן של קייטי הולמס אף אחד לא מדבר.

לך לשדרות רוטשילד, ותסתכל כיצד אנשים מבדרים את עצמם. הם כותבים שלטים. מנגנים בגיטרה. מקריאים סיפורים. מקשיבים לנאומים. מציגים הצגות.

האם לא שמעת שהציניות מתה?

הרשת מתרחבת. הרשת מתעבה. היא מגיעה גם לטלוויזיה. תסתכל מסביבך: אפילו "לילה כלכלי" פתחו סוכה במאהל. וגם אם לא לכך הם התכוונו, הם משתלבים ברשת. למה שלא תפתח אוהל?

יש מי שחושב שמחאת האוהלים צריכה להתבסס בשוליים. אולי זה נכון, אבל לא פחות מכך היא צריכה לפלוש אל המרכז. אם גיא פינס לא יגיע למאהל, אולי הגיע הזמן להקים מאהל באולפן של גיא פינס. לחילופין, הגיע הזמן לשדר את הנעשה בערי האוהלים בשידור ישיר בכל הערוצים, כל היום. זה בטוח יותר מעניין מ"האח הגדול".

נ.ב. – אינני ז'דנוביסט. מבחינתי, החמש דקות האחרונות יכולות להיות מוקדשות לקייטי הולמס. אבל לא שעה שלמה!

 2. וידוי

אני רוצה, אבל לא יכול. אני לא יכול להישאר בשדרה יותר משעה-שעתיים רצוף. זה מציף אותי. זה יותר מדי מדהים בעיניי.

אני הולך בשדרות רוטשילד בפה פעור, הלוך וחזור. אני רוצה לקרוא שוב ושוב את השלטים, לשמוע שוב ושוב כל שיחה, כל נאום, לספור שוב את האוהלים.
ואז זה מציף אותי, ואני בורח. נותרתי בורגני. אני פוחד להשתגע. אני חייב ללכת לדירה שלי לקרוא משהו, לכתוב כמה שורות, לחיות כאילו כרגיל למרות שהעולם נולד מחדש.
לכן אני מעדיף ללכת למאהל דווקא בצהריים, כשחם והפעילות דלילה יחסית. בערב זה פשוט חזק מדי, טוב מדי.

מה שקורה בשדרות רוטשילד הוא חסר תקדים לא רק ברמה הלאומית, אלא אפילו ברמה הפלנטארית. חברה חדשה. שפה חדשה. פוליטיקה חדשה. ישות שמגיעה לתודעה עצמית. מדי פעם אני שומע וקורא אנשים מסוימים שעדיין מדברים בסיסמאות מסורתיות של שמאל. זה נכנס לי מאוזן אחת ויוצא מהאוזן השנייה. הם לא שמעו את הבשורה הטובה: הציוויליזציה התחילה מחדש. בולו'בולו קורה באמת.
אתמול בערב נאם שם מישהו שלא הכרתי. הוא אמר שקוראים לו מגן. שוב הוא אמר את מה שכל בנאדם חכם מבין: שלרשת אין הנהגה, ולרשת אין מטרות. כל מי שרוצה צריך פשוט להצטרף ולצמוח בתוך הרשת. דפני ליף כבר אמרה, וכדאי להקשיב לה: המטרה היא מדינה בתוך מדינה.

את כל זה כבר ידעתי, אבל זה היה כל כך מהפנט. הלב שלי פעם, שאגתי, רקעתי ברגליים. אני לא מכיר את האנשים האלה, וגם את אלה שאני מכיר אני כבר לא מכיר. אבל הם מהפנטים אותי.

אם לא נפריע לה, המדינה בתוך מדינה תגיע גם לפלסטינים. שהרי, היא נולדת בו זמנית גם במקומות אחרים, ואפילו ביתר עוצמה. מדינה בתוך מדינה, שכמו תולעת מרוקנת בהדרגה את המדינה. זה יותר טוב משתי מדינות. זה יותר טוב ממדינה אחת.

רק לפני שלושה חודשים, פירסמתי כאן מעין תסריט בדיוני הומוריסטי על רפובליקה אוטונומית שתקום בתל אביב. כתבתי את זה בהשפעת היומן של ארנסט טולר, המשורר שהנהיג במשך שבוע את הרפובליקה האוטונומית של בוואריה ב-1919. והנה, זה קורה. רפובליקת האוהלים החדשה היא יותר מוצלחת מהרפובליקה של בוואריה, ויותר מדהימה מהקומונה הפריזאית של 1871.

אבל יש דבר אחד משותף לשתי הרפובליקות: את שתיהן הריאקציונרים חיסלו בכוח הנשק.

וכאן אנחנו נכנסים לשאלת המלחמה.

  1. ספטמבר ואנחנו

הַבִּיטוּ, הוֹ נִרְפִּים, מִתַּחֲנוֹת-רַכֶּבֶת נִפְלָטִים!
הִנֵה הַשֶּמֶש תְלַהֵט כָּאן בְּרֵיאוֹת שָרָב!
תִשְטוֹף אֶת הַשְדֵרוֹת אֲשֶר מָלְאוּ בַּרְבָּרִים שועֲטִים.
הִנֵּה הָעִיר יָפָה, שוֹכֶנֶת מַעֲרָב!

לְכוּ! אוּלַי תִדְעַך הָאֵש, תִהְיֶה נִמְנַעַת,
ופְּנוּ אֶל הָרְצִיפִים, אֶל הַרְחוֹבוֹת הרְחָבִים!
מֵעַל גַגוֹת בָּתִים שְמֵי רוֹך תְכֶלְתָּם נוֹגַהַת,
מָקוֹם בּוֹ הֶאֱדִימוּ הַפְּצָצוֹת כַּכּוכָבִים!

(מתוך: האורגיה הפריזאית, ארתור רמבו, 1871. מצרפתית: משה בן שאול)

לא ברור האם זה צירוף מקרים, אבל הולדתה של רפובליקת האוהלים התרחשה כידוע במרחק שבועות בודדים מהאירועים המסווגים תחת השם הכללי "ספטמבר". אם מהפיכת האוהלים היא נקודת אומגה חברתית-טכנולוגית, את ספטמבר אפשר להגדיר כסינגולאריות פוליטית: אפשר לדעת איך נכנסים אליה, אבל אי אפשר לדעת איך יוצאים.

 אפשר לקוות שהאומגה והסינגולאריות יעצימו זו את זה. אבל יש מקום גם לחשוש שהתסריט הבלתי-צפוי-בריבוע ייגמר בבכי, כלומר בפגזים מתפוצצים בשדרות רוטשילד, וגם בגינת לווינסקי. כמו שאמר לי אתמול א' טהרלב – יש הרגשה שאנחנו בסוג של מסיבת סיום.

כזכור, את הקומונה הפריזאית חיסלו במשותף השלטון הריאקציונרי של צרפת יחד עם הפולשים הפרוסים של ביסמרק. את הרפובליקה של מינכן חיסלו הפרייקורפס הפאשיסטים, מטעמו של השלטון המרכזי הסוציאל-דמוקרטי. לא אתפלא אם נתניהו יביא את האיראנים עצמם, יחד עם אסד, כדי לחסל את רפובליקת האוהלים.

לכל זה כדאי להיות מודעים כל הזמן. בספרי ההיסטוריה, מה שקורה עכשיו יתומצת כנראה לפיסקה או שתיים לפני הפרק החדש על ספטמבר. לכן צריך להתכונן כבר עכשיו.

מצד שני, למי איכפת מההיסטוריה? גם אם זה לא יימשך אלא רגע, הרגע הזה הוא נצחי. צריך לנשום אותו, ולהחזיק בו חזק כמו שמחזיקים באדם אהוב.

אסיים בקטע מפורסם למדי, ובכל זאת מתבקש:

התודעה, שהם מפוצצים את רצף ההיסטוריה, ייחודית למעמדות המהפכניים ברגע פעולתם. המהפכה הגדולה הנהיגה לוח שנה חדש […] עוד במהפכת יולי התרחשה תקרית, שבה קיבלה תודעה זו ביטוי. עם רדת הערב על יום הקרב הראשון התברר שבמקומות אחדים בפריס, בלי קשר זה עם זה ובאותה שעה ממש, נורו יריות אל שעוני המגדלים.
(ולטר בנימין, מתוך התזות על מושג ההיסטוריה)

גופות מגיני הקומונה לאחר חיסולה על ידי הממשלה, 1871

תגים: , , , , , , , , , , , , , , , ,

64 תגובות to “מכתב לגיא פינס”

  1. יונה מדברת Says:

    נושא המחאה העיקרי – מצוקת הדיור ומצבו של מעמד הביניים מוצדק.
    אבל יש כאן פספוס ענק, באמת.

    כי ממה שאני רואה במאהל נמצאים המון צעירים עוד לפני הקמת משפחה ובטח לפני דיבור על רכישת מגורים.

    אני רואה תנועות נוער וחולצות אדומות ואוכלוסיה שאינה מייצגת את כלל העם (בטח לא משפחה ממוצעת ממעמד ביניים) וצביעה של רוטשילד באדום.

    אני רואה שהמסר העיקרי בשלטים האותנטיים נכתבו כניגוח ראש ממשלה (שמעולם לא הצבעתי עבורו ואני מאוד לא אוהב) ולא רעיונות או תביעה לשיפור המצב. כי באמת יש בעיה.

    אבל זה לא רק אני, גם סבר פלוצקר חושב כך:

    " אני לא מתחבר לבטלנים, לשמאל הרדיקלי, למתעקשים לגור
    רק בתל אביב ולמפירי סדר. אני כן מתחבר ליוצאים לעבודתם
    בשבע וחצי בבוקר ושבים, סחוטים, לקראת הערב. משתכרים
    ברוטו בין 8,000 ל-12,000 ש״ח, ומרגישים שהגיאות עוברת לצידם."

    נ.ב.
    גיא פינס לא מעניין אף אחד מקהל היעד שאמור להזדהות עם הסבל.

    נראה לי שבשעות שהוא משדר אנשים ממעמד הביניים עסוקים בעבודה או עם הילדים או בתכנים אחרים…שפויים יותר.

    • om Says:

      שתי תגובות על הטענה הטפשית שאוכלוסיית האוהלים "אינה מייצגת את כלל העם (ובטח לא משפחה ממוצעת ממעמד הביניים)":

      1. האבחנה הדמוגרפית הזו לא לגמרי מדויק. יש שם לא מעט משפחות ואנשים יותר מבוגרים, ולא רק צעירים רווקים בני 25.

      2. אבל גם אם נכון שרוב (לא כל, אבל רוב) אנשי האוהלים הם צעירים רווקים — אז מה?! ברור שלצעירים רווקים ללא ילדים קל יותר לחיות באוהלים! ברור שלאיש משפחה שעובד עשר שעות ביום ובקושי מספיק לראות את הילדים בערב, לא תהיה מספיק מוטיבציה לבוא לאוהלים. אבל כל זה לא אומר שאותו איש משפחה לא תומך במאבק שלהם. אין ספק שיש בארץ מאות אלפי אנשים, בעלי משפחות מהמעמד הבינוני, שלא יכולים להגיע למאהלים בגלל מגבלות משפחתיות מובנות, אבל תומכים לחלוטין במאבק. למעשה, אני אחד מהם. העובדה שקשה לי להגיע למאהל (ביום עבודה, בערב טיפול בשני ילדים קטנים בגיל הגן) לא אומרת שאני לא תומך מקרב לבי באנשי המאהלים — תומך גם תומך. אני אולי לא שם פיזית, אבל הם מייצגים אותי במאה אחוזים. אז מספיק אם השטויות שלך.

      • יונה מדברת Says:

        1.היו שם משפחה וחצי ושלושים אוהלים ריקים. תבדק -אולי עוד תספיק לרפא את הראיה שלך.

        2. כל המלל הטרחני שהערמת לא סותר בדל מהטענות שהעליתי. אמרתי שמה שפוגשים הם לא משפחות אלא ילדים שטרם חוו את הקושי ולא הרוויחו את הזכות ל"קטר".

        ואם לא עדיין הבנת עדיין את מה שכתבתי- (כי הבעיה ועוד איך קיימת וצריכה טיפול ברמה ממשלתית) זאת אחת הנקודות שימנעו מקהל היעד של המחאה להצטרף בהמוניהם.

        -במילים אחרות חוצץ אמציונלי- קונדום ריגשי- נתק רעיוני- ריחוק פוליטי- קאפיש <?!

    • שלומית עוזיאל Says:

      אני מ"אלה שיוצאים לעבוד בשבע וחצי בבוקר" וגו', אמא לשני ילדי גן, עובדת קשה ובעלי עובד קשה. ואכן, אנחנו והילדים לא רק שלא גרים במאהל (דא) אלא אפילו לא היינו שם עדיין לצערי. אבל כל הכבוד לכל מי שנמצא שם ומוחה את מחאתנו. החבר'ה ששם הבינו שבעוד כמה שנים הם יהיו במצבנו, ירוצו אחרי הזנב במאמץ לפרנס, ויצאו לרחובות עכשיו, בשבילם ובשבילנו. כל הכבוד. אני מאחוריהם לחלוטין, ובסוף השבוע גם נגיע, נביא משהו טעים, ונראה לילדים מהי אזרחות, ומהי מחאה.

      • יונה מדברת Says:

        שלומית,

        אני מבין אותך היטב, גם אני עובד וגם אני מחזיק בעמדה שצריך למצוא פתרון למצוקת הדיור.

        זה לא אומר שאני צריך לקבל מטרות או רעיונות אחרים שהצטרפו על הדרך למחאה "העממית" ברוטשליד כמו קבלת המסתננים מאפריקה (שמהווה סתירה לפתרון הדיור), סיום הכיבוש, מוות למתנחלים ותליית ביבי על ראש העץ. ויש עוד כמה שבטח פספסתי.

        באופן אישי, בגיל 20 כשעוד היה לי שיער בלונדיני עם קוביות בבטן לא עלה על דעתי למחות על כך שאין לי דירה- ובטח שלא דירה בתל אביב…

      • רוזנברג Says:

        "מסתננים" זה פליטים שלא זכו לשימוע, עובדים חוקיים, עובדים בלתי-חוקיים, או בכללי?

        ואני מבין ש"הזרים" מונעים פתרון לבעיית הדיור?

      • יונה מדברת Says:

        רוזנברג,

        יכול להיות שתבין: מסתננים הם אנשים שחוצים את הגבול ללא אישור בעיקר משיקול כלכלי. זה קורה בהמון ארצות וממש עכשיו יש מישהו שמטפס על הגדר ומסכן את חייו בשביל המטרה הזאת.

        פליטים הם אנשים שמנסים להמלט על חייהם.

        הקשר לחמאה ברוטשילד- מספר הדירות ומקומות העבודה בארץ מוגבל וכל מסתנן שמגיע לכאן מוריד את שכר העבודה ומייקר את מחיר השכירות.

        בדיוק….-זה פוגע רק באותם אוכלוסיות שאמורות היו להיות באוהלים.

        מסתננים מהווים 99% מהזרים שנכנסים לארץ ללא אישורים. תבדוק. ואם אתה רוצה להוציא מישהו אחר פאשיסט- ימני- גזען וחשוך כדאי שתלמד איך מתי ומול מי לעשות את זה.

    • דוגמנות נוער Says:

      ואף אחד לא חשב על כך מדוע רוב המפגינים הם צעירים ובני נוער? כי במקום להפגין ולהעביר מסר של "סובל ודורש" הם עושים הופעות ונהנים מהחיים..

  2. יואב Says:

    עפרי, מה דעתך לארגן הקראה של בולובולו במאהל?

    אגב, זה כבר כמה ימים שפינת התרבות באחת מהתוכניות בגלי צהל מדווחת כמעט אך ורק על התרבות שבמאהל. זה יפה, כי מדורי התרבות ברשת האינטרנט למשל עסוקים באיזו פרשיה פנים ברנז'אית לא מעניינת בין שיר נוסצקי לדג נחש.

  3. Ori Ben-Dov Says:

    אוי תמימות קדושה.
    1. בזמן ההפגנה גמר כוכב נולד קבל את הרייטינג הכי גבוה שלו אי פעם. זה לא הם שמפסידים.
    2. אתה חווה חוויה אנושית שונה מאוד מהיומיום אבל היא בוודאי לא ייחודית, בטח לא ברמה הפלאנטרית (!). היא פשוט נדירה. זה נכון. תהנה. זה ייגמר וישאיר ריק מאוד גדול בבטן.
    3. שותפים ללחוויה הזו, אגב, מעט מאוד אנשים באופן יחסי (ראה הערה 1).
    4. אתה רוצה לחיות ברשת – חיה ברשת. אנחנו שחיים במציאות צריכים גם תוצאות בשטח. ומטרות. ושינוי אמיתי. לא מדומיין. בסופו של דבר הרשת היא לא המציאות. נסה ללדת ילדים ברשת\ למשל, או באמת באמת לגור שם כשיורד גשם.
    5. לא רק זה – יש סכוי לא רע שקידוש החוויה של הרשת/אוהל וכו' הוא התחמקות מהנסיון לשנות באמת. ההתענגות העצמית (גם לשעתיים) על נפלאות השדרה וההגדרה של מאהל ממש גדול בשדרות רוטשילד כשהשג מספק, תמנע את הצדע הבא.
    6. ובלי הצעד הבא הכל אוויר.
    7. כל מילה לפינס – בסלע.
    8. להתראות בשדירה.

    • איתי קנדר Says:

      מסכים אתך מאוד. אני שותף להתענגות האינטלקטואלית ממה שנוצר בירושלים. זה באמת מזכיר את בולובולו. אבל בו-זמנית, יש ילדות קטנות שחיות באוהל. אז יש דברים ממשיים שחייבים לקרות. אי אפשר רק לעוף על עצמו כל הזמן.

    • נימרוד Says:

      אורי דבריך גרמו לי להארה. כבר הרבה זמן חזיתי את המחאה/מהפכה, זה היה פשוט הגיוני. כמה אפשר לדרוך לחמוס ולרמות ציבור כה נרחב ולעשות זאת בתחומי חיים כה נרחבים בישראל. אבל לא הצלחתי לראות מה יבוא לאחר מכן, נראה שהכאוס נכון כדי להוליד משהו חדש מתוכו אבל דבר זה הינו אינו נודע.
      עובדה: המחאה היא אכן עממית! כמו אלה שהולידו אותה בקהיר וטוניס. כל דעה אחרת הינה זכר ושייר לחשיבה המפולגת הפסימית של טרום המחאה וקולה יגווע ויעלם באופן טבעי. החדשות הטובות – לא צריך להתעורר מהחלום! צריך להגשים אותו. מחאה עממית עם מטרה פוליטית שצריכה להיות ברורה – להפיל את השלטון! הווה אומר – ביבי תתפטר! באמת שלאיש הזה אין כבר מה לעשות בשלטון. ומה אחר כך? אנשי המחאה הם ברובם אזרחים מהשורה וככאלה לא באמת יוכלו ירצו או יתיימרו להקים בעצמם "מדינה חדשה" או משטר חדש. מה שאגיד הוא כרגע לא פופולרי – יש אנשים נהדרים מוכשרים ועשייה נהדרת בפוליטיקה הישראלית ובמערכת בכלל – רק שעבודתם נקברת בארכיונים ואופיים מועם ע"י הפירות הבאושים שהשתלטו על המדינה ופשעיהם. המחאה צריכה להוליד בריתות פוליטיות חדשות מפתיעות ופרודוקטיביות וגם קולות חדשים שיצמחו מתוכה – פוליטיקה חדשה. בסופו של יום המחאה צריכה את הפוליטיקאים כדי להגשים עצמה. אנשיה הוכיחו כבר שיודעים מי טוב להם.

    • Shany Kedar Says:

      זה באמת מוזר לראות איך כולם אומרים: בסוף תחטפו את הכאפה שלכם ותחזרו למציאות. מוזר, כי המציאות שלי בשבועיים האחרונים היא התחלה של מהפכה חברתית שחלמתי עליה שנים. אני מדמיינת את מעגלי הדיונים ברחוב? את העובדה שהיום הומלס שאוכל מהזבל דיבר במיקרופון בגינת לוינסקי יחד עם פליטה מקונגו אתיופי, ועם עוד מישהו שכנראה השתתף בהפגנת הגירוש הגזענית לפני חודשיים בערך? זאת *המציאות*, זה קורה. יש לזה קצב משלו, יש לזה חיים משלו, ואף אחת מאיתנו לא יודעת לאן זה הולך, אבל דבר אחד בטוח, הדבר שכל אותם מומחי מציאות וציניקנים למינהם ("הייתי רוצה שזה יקרה.. אבל זה לא יקרה") שוכחים – הגורם האנושי. אולי כרגע "המצב" לא משתנה, אבל *אנשים* משתנים. א/נשים עכשיו הופכים/ות למנהיגים. כשנותנים לא/נשים הזדמנות ומרחב להיות טובים, הם הופכים לטובים. וזה בדיוק מה שקורה פה, ניתנה ההזדמנות, סוף סוף. וזה כוח עצום בגודלו, לגמרי ברמה הגלובלית שעופרי מדבר עליה, מה שהופך את השוואת הרייטינג של כוכב נולד מול המהפכה לניטפיקינג של ממש. מי שמסרבת לשכוח את העבר, נידונה לחזור עליו.

  4. aya Says:

    מי שלא ראה בשדרות רוטשילד, משפחות שלמות, אמהות אבות ילדים, אמני רחוב על טפם, קשישים, עוצם את העיניים ומנסה לשכנע את עצמו שזאת מחאה של נוער מפונק שרוצה לגור בתל אביב. ואת המשוכנעים אין לשכנע. על העיוורון.

  5. Ori Ben-Dov Says:

    הו – בהערה 3 הכוונה לחוויה. לא לוויה. פרוד צוחק עלי איפשהו.

  6. igalsarna Says:

    מרגש

  7. אוננות אינטלקטואלית Says:

    בנוגע לגיא פינס:
    אני מסכים שצורת הבידור הזו שטחית, ואני אישית לא צופה בתוכניתו של פינס.

    אבל גם אי אפשר לשדר כל היום רק תוכניות שמוקדשות למי גנב / אנס / רצח / הקים אוהל / גנב כספים מהציבור / פצח במסכת הפגנות. מנת יתר כזו של מציאות גם היא מוגזמת, ובייחוד במדינה שבה יש חדשות כל שעה עגולה (ברדיו), מהדורה מקדימה ומבזקון מקדים למהדורה.

    לא סתם מיקי חיימוביץ' פרשה מהגשת החדשות – המציאות הישראלית רוויית שליליות, וצריך משהו שיאזן. גם אם זה פינס או הפח הגדול; מי שלא רוצה – לא חייב לצפות.

  8. רוני Says:

    יישר כח !

  9. יונה Says:

    חי נפשי, פוסט מרגש. באמת, ללא טיפת ציניות. מזדהה עם הרבה מהתחושות שעוברות גם בקורקבני כשאני נמצא במאהל.
    אבל, ואני מעלה את האבל הזה בחשש גדול: האם אינך חושב שיש גם משהו שקרי בהתנהלות הזאת? הרי כל נושא בעולם נכנס לשם – ממצוקת הדיור ועד למצוקת הגרושים שלא יכולים לראות את צאצאיהם (אכן קבוצה מקופחת!) – חוץ מה-נושא, הישן, הלעוס, הנדוש, זה שאף אחד לא רוצה לעסוק בו. ואני חושב שצריכים לשאול למה. האם זה באמת בגלל שמתפתחת שם הנהגת רשת המערערת את התפיסות הצפויות שלנו, או שמא הסיבה פשוטה הרבה יותר – ברגע שהמאבק יתפוס צביון "פוליטי" מסורתי שכזה הוא יתפוצץ תוך שנייה, ולא יתמכו בו שמונים ושבעה אחוזים (לפי איזה סקר-שקר שפורסם אתמוך בהארץ; שמונים ושבעה אחוזים! הרי אפילו חצי מהמספר הזה לא תומך במדינה סוציאלית, לא כל שכן בסיום הכיבוש).
    יש משהו מעט שקרני בצורה בה המאבק הזה מתנהל עד כה, לדעתי. כמו שנכתב כאן באחד הפוסטים הקודמים על השקר המסויים שמפלגות כמו חד"ש משקרות לבוחריהן, כך גם לדעתי במקרה של המאבק הזה. הכל בפנים והכל הולך, חוץ מדבר אחד. זה לא מוריד מההתרגשות ומתחושת גודל הרגע, אבל כן מחמיץ אותן מעט, בשני המובנים.

  10. כרמלה כ. שלומי Says:

    אולי זה ידהים אותך אבל רבים מיושבי האוהלים מתמצאים בחדשות הבידור יותר ממה שנדמה לך. אני אומרת את זה בצער אבל זו האמת. אסוף לעצמך כמה חדשות מבית מדרשו של פינס ועשה סקר זריז בשדירה. די מהר שתגלה שיש התמצאות מדאיגה ואתה יודע מה? זה גם בסדר. כך היה וכך יהיה. השאלה היא אם באמצע סנדוויץ' חדשות הבידור יש גם מודעות חברתית למה שקורה כאן ונדמה לי שיש. וזה ממש לא סותר

  11. רתם Says:

    הפוסט הזה הוא עילוי
    והתנצלות בפני דרור בל"ד
    על כך שלא הייתי בעצרת
    וחשבתי לתומי שהגמל
    הוא דימוי (מצחיק) שלו
    אני מין דודה מהפכנית
    בדימוס כזו שגרה בצפון
    ובזכות האמורי מצליחה
    להתעדכן די טוב.

  12. oren Says:

    why have you been watching guy pines at all?

    throw away your TV!!!!

    YOU DON'T REALLY NEED THIS SHIT!!!!!

    that's entertainment, body, used by the elite to control the masses
    since the Roman gladiators

    So: don't complain to Guy. DON'T WATCH

  13. שרון Says:

    הסתובבתי בשדרה בשעת ערביים ולא חשתי שום אנרגיה מהפכנית, ודאי שאף אחד לא יגמור שם כמו בתצלום האחרון. בחורה ממאהל אמני הרחוב הסבירה לאיזה אינדיאני ממאהל הטיפי שהם לא פוליטיים. הוא לא הסכים על דברים שאמרה אבל הסכים שאין זכויות לאמני הרחוב כי כי פקחי העירייה לא נותנים להם לפרוש את מרכולתם. מישהו דיבר על גלעד שליט ומישהו אחר אמר שאין מה לשחרר אותו. מריאנו אידלמן בא להצחיק ויצא מפלג כשצחק על החרדים. רק גבר אחד בקהל קרא לו "אתה עובד בשביל הטייקונים" אבל אף אחד לא התעניין. היו הרבה גברים צעירים שהכינו ארוחת ערב במטבח ובתשע היה אמור להיות משודר סרט של מייק לי על הקפיטליזם- הרגיש לי מה זה קאוסן בנקוק. לא היו שם מזרחים, רוסים, ערבים ורומנים. רק קולים, משכילים ומגניבים. כל הילדים-טובים-ירושלים האלה לא יביאו לנו כלום, וכשהמחאה תנוכס-תוספן- תנוטרל זה יהיה בדיוק ע"י גיא פינס- לילה כלכלי וארץ נהדרת, כי הקהל של מריאנו לא זועם – הוא מריץ דחקות בחום יולי-אוגוסט הזה. וזה הכל.

    • ofrilany Says:

      אני מסכים איתך שהמערכון של מריאנו אידלמן היה דוחה.
      לגבי הטענות האחרות אני לא לגמרי מסכים, אבל זאת גם לא כל כך שאלה אם אני מסכים – נראה שהציבור בארץ די מאמץ את המחאה ותומך בה, ככה שהיא כבר לא צריכה להתנצל ולהוכיח שהיא מייצגת.

  14. avivamishmari Says:

    ממתי מבדילים בבלוג הזה בין תרבות גבוהה לתרבות נמוכה? אני חושבת שזו הפעם הראשונה שמתפרסם כאן פוסט מודרני(סטי) 🙂
    וברצינות: תודה על הפרספקטיבה ההיסטורית, אפילו על ההשוואות שנראות מנופחות.

    • ofrilany Says:

      תודה אביבה. אבל –
      1. מעולם אף אחד כאן לא אמר שהוא פוסטמודרניסט.
      2. ממילא, השאלה כאן היא לא תרבות נמוכה או גבוהה. חדשות הבידור הן הסחת דעת בגלל שהן הסחת דעת, לא בגלל שהן תרבות נמוכה

  15. נימרוד Says:

    מעניין עופרי שבחרת לפנות לגיא פינס – ראיתי פעם תכנית או שתיים שלו ונראה שאכן בתוך הבידור הישראלי הגס, הדוניסט, המנותק והקנטרני הוא מצליח לייצר משהו יחסית נעים ומקורי. לכאורה אפשר פשוט לכבות את הטלויזיה אבל נראה יותר כאילו מישהו שם לך אותה בכוח מול העיניים, ושוטף לך את המוח (אודה למי שיסביר לי זאת), הרי אתה חי בסוג של דיקטטורה – סגנון חיים נורמלי הוא דבר שדורש זמן, מרחב וכסף, הרבה כסף.
    המחאה מוציאה החוצה גם פן תרבותי – פתאום אפשר להסתכל לבידור ולתקשורת בעיניים ועכשיו רבים מאיתנו רוצים להרביץ לתמונה, ובצדק! אנשים כמו יונית לוי, אושרה צרויה, אברי גלעד וכאלה הם משרתיו הנאמנים של הסטטוס-קוו המעיק שהיה קיים עד עכשיו. נראה מה יקרה…

  16. רוזנברג Says:

    "מקום ברשת?" לא כ" במהר

    http://news.walla.co.il/?w=%2F2952%2F1844881

  17. יואב Says:

    היום חשבתי שהנוכחות של הטכנולוגיה של הטלוויזיה במאהל, במיוחד בשעות הפריים טיים, היא מדינה בתוך מדינה בתוך מדינה. כך שאני לא מבין את הרצון להזמין עוד ממנה פנימה. למרות שיש משהו חתרני במחשבה על כך שכתבת השטח הבלונדינית תראיין את ההומלס שדיבר על לא לפתוח חשבון בנק במקום איזו דוגמנית.

    • שלי Says:

      התקשורת חיה את המאבק. היא רוצה אותו, היא אוהבת אותו ובד בבד המאבק רוצה וצריך אותה. יש כאן חיבור שלא ניתן להתיר. לעיתים היא אוהדת, לעיתים היא מכה, לעיתים מלבה אבל תמיד היא שם כי זו התקשורת. אם היא לא תהיה שם מי בכלל ישמע שזה קיים….אפילו לא ראש הממשלה… כמאמר המשפט: אם עץ נופל ביער ולא היה שם עיתונאי, מי ידע בכלל שהעץ נפל?

      • יואב Says:

        אני חולק על האמירה שהתקשורת רוצה את המאבק. אמת, אירועים חדשותיים מתגלגלים טובים לרייטינג, בעיקר בתחילתם. אבל לאורך זמן, המאבק לא טוב לתקשורת. ולו בגלל מה שעפרי כתב, אנשים פחות מתעניינים בגיא פינס, פחות יתעניינו בכוכב נולד, וגם מתחילים להבין שתרבות הצריכה היא לא משהו. באוהלים אין טלוויזיה ואי אפשר להקרין פרסומות. ככל שתתמלא הארץ אוהלים, ירד הרייטינג. גם שלטי הרחוב פחות מעניינים מבעבר, היום מעניין להסתכל על הרחוב עצמו.
        ובכלל, אם להמשיך את דימוי המאבק כרשת, הרי שהרשת מאיימת על התקשורת הממוסדת. זו טכנולוגיה חדשה, ויגיע השלב שבו הטלוויזיה תצטרך לנהל מולה קרב מאסף.

      • יונה מדברת Says:

        יואב,

        איך הגעת למסקנה שהתקשורת לא רוצה את המאבק.

        הרי עד שקורה משהו שמצדיק את קיומה (מבחינה מסחרית חברתית ומוסרית) עוברים חודשים. חודשים של שממת כוכב מפליץ וריאליטי נולד ושעשועוני כאילו רדודים.

        מבחינה מסחרית, כל שיקולי הרייטינג בטלים בשישים לעומת מוניטין מכובדות של עיתונות אמיצה.

        ראית איש תקשורת שמבקר את המאבק ? כי אני לא…בערוץ לאטמה. אולי.

      • יואב Says:

        כבר הסברתי איך הגעתי למסקנה, אבל אתה מתעקש שאסביר שוב באיטיות. אנשים שגרים באוהל לא רואים טלוויזיה. אנשים שבערב מסתובבים בשדרה לשמוע את חבריהם לא רואים כוכב נולד. טלוויזיה מסחרית מעוניינת ברייטינג. מוניטין הוא אמצעי, לא מטרה.

        מעט מתודולוגיה: בקשר לכוכב נולד, השמועות מספרות שטמירה ירדני (המפיקה) ביקשה מאנשי המחאה להזיז את העצרת מיום שבת שעבר, ערב הגמר, למועד אחר. נכון, בסופו של דבר המשדר רשם רייטינג שיא, אך אין זו הוכחה לכלום. ההשוואה צריכה להיות כדלקמן: הרייטינג שהושג לעומת הרייטינג שהיה אמור להיות (התיאורטי) אילולא העצרת. הרייטינג התיאורטי בהכרח גבוה יותר (ראה פסקה קודמת) . כלומר הטלוויזיה אמנם הרוויחה כסף, אך היא יכלה להרוויח יותר ולכן היא מפסידה רווחים עקב המחאה. במשדרים שאינם גמר כוכב נולד הדבר יבלוט לאורך זמן. מ.ש.ל

  18. נועם א"ס Says:

    מצטער להיות לא ענייני – יש לי מגילה שלמה לכתוב בתגובה לפוסט היפהפה של עפרי ולתגובות המתנגדות – אבל אין לי זמן, וגם לאף אחד אחר אין:
    שוב מהטוויטר של J14, איתמר שאלתיאל:
    "מבשלים לנו מלחמה. שלא תגידו לא ידענו" – http://www.news1.co.il/Archive/001-D-273809-00.html

    • נועם א"ס Says:

      כל תולדות ספין מלחמות ישראל לעת בחירות + ניתוח נתונים עדכניים (ה"ה אהוד ברק נוסע פתאום/שוב לארה"ב. למה?) אצל יוסי גורביץ' (כן. יוסי גורביץ') – http://www.hahem.co.il/friendsofgeorge/?p=2541
      פוסטר של אמיתי סנדי – http://twitpic.com/5x3xgo

      • רתם Says:

        עכשיו זה רשמי, פורסם
        במבזק של הארץ המקוון
        "מפכ"ל המשטרה
        הורה למפקדי המחוזות
        לגלות רגישות וסובלנות
        כלפי המשתתפים במחאה
        החברתית" זה כבר לא
        שביתה איטלקית כמו
        שיואב הציע אתמול

      • ofrilany Says:

        גורביץ' + ארץ האמורי – One Struggle!

      • נועם א"ס Says:

        לא רציתם את עפרי אילני כשר הביטחון, תקבלו את יוסי גורביץ' כראש הממשלה (גל כץ : יש מצב לפוסט מרכז של איך כל זה נרשם בתקשורת בחו"ל? אני לא מגיע ללבדוק אתרים בינ"ל…) ☺

      • ofrilany Says:

        🙂
        התחושה שלי היא שהדיווח על זה בחו"ל מינימלי. זה מזכיר לנו שאנחנו מעניינים את העולם רק בהקשרים מאוד ספציפיים

    • עלמה Says:

      כל החברים ששאלתי אותם וגרים בחו"ל אמרו שלא שמעו על זה בכלל (חוץ מישראלים שקוראים ווינט). אבל נראה לי שאירופה מאוד עסוקה עכשיו בטרור בנורווגיה, ובחבית האיסלמופוביה שזה הצית.

    • נימרוד Says:

      עופרי שמתי לב כאן שבשביל הרבה גרמנים ברלינאים ישראל היא בעצם מדינת תלאביב, כנראה עשו כאן שיווק טוב לעיר ואולי זה נוח כדי לא להעלות את הקונפליקטים המדיניים. אני בכל מקרה דאגתי לציין תמיד בפניהם את המצוקות הכלכליות של הישראלים ועכשיו מיידע בגאווה על מחאת האוהלים. למחאה יהיו גם הדים והשפעה בחו"ל, סבלנות…

  19. Daniel Rosenberg Says:

    לא מדינה בתוך מדינה. מדינה בתוך לא-מדינה. ה-מדינה, היא זו שקורמת עור וגידים, שישים ומשהו שנים אחרי שהוכרזה הקמתה. לא המדינה ההגליאנית התבונית, לא הרפובליקה ההשתתפותית של רוסו, אלא נקודה של פולמוס, של מאבק, בתוך שאננות כלל-ציבורית שמתודלקת על ידי בטחון, כלכלה ומוסר. העם.

  20. מרב Says:

    אולי המכתב הגיע ליעדו – ראיתי את אשתו של גיא פינס והילדים מפגינים נוכחות בשדרה

  21. galithatan Says:

    לא מצליחה להבין את זה:
    ההפגנה היא כדי שיהיה פה יותר טוב. אבל אם מישהו מעז להגיד שקצת טוב לו עכשיו, או קצת מתאים לו אספקיזם – מיד דלי מים על הראש (לא לבלבל עם פרשת גברת מירי רגב). שאני אבין, יש רק דעה אחת שמותר להביע כרגע? רק כיוון אחד שמותר לדבר עליו? אם זה לא פוליטי-חברתי, אז להתחבא בבית?

    • ofrilany Says:

      הלוואי שזה היה אסקפיזם. וממתי לראות גיא פינס אומר שטוב לך עכשיו? לפי ההיגיון הזה לכל מי שרואה טלוויזיה (כלומר לרוב מוחלט של העולם) טוב כל הזמן.

  22. נטליה Says:

    אני מתענגת מחדש לקרוא את הפרכוסים האחרונים של צורות מחשבה של מצליחות להתגבר עם הדבר החדש שקורה לנו מול העיניים ומנסות לתייג אותו במילה אחת: "בומבמלה", "פריקים", "קולים". זהו, שמנו מסגרת, ואפשר להמשיך הלאה. תייגנו, איששנו את תמונת העולם. אבל האמת היא ריבוי. יש הכל מכל וכל. לא רק ברוטשילד. בכל הארץ. כל הארץ – אפשר לעכל את זה שיש עכשיו מאהלים בכל הארץ? אבל יש! עם הריבוי הזה אנשים מסויימים לא מצליחים להתמודד. תמיד הם יעשו לו רדוקציה. תמיד הם יטעו.

    חזרתי עכשיו משדרות רוטשילד. העירו שלאנשים עם ילדים אין זמן לבוא, אבל היו שם שתי בריכות עם שלושה ילדים שטבלו בהן! ויש שם הרבה משפחות, שבאות בעיקר בסוף השבוע.

    מכל מקום, לדעתי מרכיב חשוב מאוד הוא כמות האנשים בהפגנות, שבלתי נמנע שתהפכנה לשבועיות, במוצאי שבת. להפגנות האלו כולם יכולים לבוא, כי הן תהיינה במוקדים שונים ברחבי הארץ, ובסוף השבוע.

    חבל שכיכר רבין בשיפוצים.

    בואו להפגנה בשבת!

  23. יונתן כ' Says:

    הקטע עם "חדשות הבידור" זה מן מבחן מתוחכם כזה שהכנסת לטקסט כדי לעלות על מי שבאמת צופה בגיא פינס? כי לתוכנית שלו לא קוראים "חדשות הבידור" (מה שהופך את הפסקה השנייה בפוסט ללא רלוונטית), ככה נקראת דווקא התוכנית המתחרה, שמשודרת בהוט בידור ישראלי.

  24. פרדי Says:

    עופרי, מה קרה בשבועיים האחרונים? ב18 ביולי כתבת פוסט בטון רגוע ומרוחק, אמנם אוהד אבל בכל זאת מרוחק, שמשמיע גם את קול הצקצקנים תוך הבנה מסוימת לליבם, והנה עכשיו הכל השתנה – חברה חדשה, עולם חדש, אדם חדש, ציביליזציה חדשה, פלנטה חדשה, יקום חדש. נתבשמת במאבק והבטחותיו. מה קרה בימים האלה, פחות משבועיים, שסחף אותך פנימה? גם לצ'יקי קרה דבר דומה, התחיל עם טורים רגועים שזורי בדיחות קטנות אשר הולמים את כשרונו, ועבר לכתיבת מניפסטים נרגשים, אפיים. מדוע?

  25. נועם א"ס Says:

    איריס חפץ בקדמה טוענת ש-"בגרמנית לפחות יש לא מעט דיווחים על המאבק הזה בישראל, בלי שצריך לעשות בשביל זה שום עבודה. כולל בעיתונים הגדולים. "
    היה נדמה לי גם שיש איזה משהו בניו-יורק טיימס.
    תכלס, לא יודע אם התעניינות בינ"ל בהתפתחויות האלה תהיה בכלל טובה לנו. רוב הסיכויים שעדיף בלי. המומנטום שהמאבק הזה יצר הוא שנדמה שאנחנו סופסוף מתחילים לטפל בעצמנו, בלי העזרה החונקת של אבא ואמא אי שם באירופה/ארה"ב, ו*כל* צורה של התערבות חיצונית (="התעניינות") עלולה רק להזיק.
    הטוויסט הבא במאבק, לטעמי, צריך לכלול שני מאמצים מרוכזים:
    א') הרחבת הרישות, במסגרת האמצעים הקיימים והמוגבלים-מאוד כידוע, בין רוטשילד-לווינסקי לאזורי המחאה הנוספים באזור גוש דן, שלא נראה שמלקקים דבש – התקווה, כפר שלם, חולון, ר"ג וכו'.
    ב') הרחבת התקשורת בין מאהל רוטשילד והמאהלים הערבים והמעורבים ערבים-יהודיים (באקה אל ע'רבייה, עכו, צפת), כולל ובעיקר נסיעות של "משלחות" מרוטשילד החוצה וממאהלי הפריפריה "פנימה" לרוטשילד.
    אני יודע שהמשאבים מוגבלים מאוד ואי אפשר לעשות את מה שאי אפשר, אבל חשוב לנסות להגיע להדברות והסכמות מטעם "הנהגת" המחאה עם המוחים הללו לקראת תרחישים אפשריים כמו זה שמתואר בלינק ל-ניוז1.
    אם באמת מבקשים "לשנות את השיטה" וליצור "חברה חדשה" אז לפחות ברמת המאמץ יש להבהיר שה"חברה החדשה" הזו היא חברה חדשה ל-כ-ו-ל-ם.

    • ofrilany Says:

      תכל'ס אני מסכים איתך, מעורבות בינלאומית בהחלט יכולה להזיק. אני רק אומר שזה עשוי להיות טוויסט בעלילה, ואולי יכולים להיות לזה גם היבטים חיוביים, מעין השפעות כאוטיות על אירועים כמו משבר החוב בארה"ב (דרך הביקור של גלן בק) או משפטו של הרוצח בנורבגיה. מעבר לכל קלישאה, אנחנו באמת בעידן מרושת מאוד ולכל דבר יש השלכות גם מעבר לרמה המקומית

      • יואב Says:

        טל סיפר לי שהוא ראה את הציוץ הבא בטוויטר: "מחר תיערך הפגנה מול בית העירייה של נויקלן נגד העליה בשכר הדירה. המארגנים כותבים שהם מקווים שזה יתפתח למחאה גדולה "כמו בתל-אביב". אמייזינג"

  26. נועם א"ס Says:

    כמצופה מעידן ההיפר-אינפורמציה שלנו, החדשות, כלומר הדיווחים על פעולות והשתנויות של המודוס אופרנדי הממשי, מגיעות בקצב יותר גבוה משאפשר לקרוא, ובטח לפעול על פיהן:

    מאהל שכונת ג'סי כהן בחולון פונה ונמחק. (דיווח מגיבים בקדמה, http://kedma.co.il/block/archives/1634)

    הודעה בטוויטר "סולידריות": GNoam: "לפני שעה שוב פינו את המאהל בבית שאן. יש אישור משטרתי, אבל העירייה מתנגדת למחאה. הם זקוקים לעזרה, אם מישהו יכול להגיע."

    הודעה בטוויטר : shunradan: #j14 boasts – correctly – that it forced @ Netanyahu to raise police salaries by .
    (!) 40%

    J14: @aoamihay
    Arye : "אני מנסה לחשוב:אם הייתי שוטר, האם העלאה פתאומית כזו בשכר הייתה מדרבנת אותי לעשות את העבודה שלי, או להבין שהצדק עם המפגינים ולהצטרף אליהם "

    קצת דיווחים משייח' ג'ראח ומסילואן. מאתמול:
    (החרפת?) ההתנכלויות בשייח' ג'ראח, מהטוויטר של "סולידריות":
    Sheikh Jarrah
    Gathering now near a house in Sheikh Jarrah whose residents won a court case this week & settlers won't evict
    Shaista Aziz
    @avavidal Our friend Bob in #Palestine descibes reality in sheikh
    jarrah: settlers hit 5 year old girl, pulled hijabs off Palestinian women
    Shaista Aziz
    @Avavidal Bob contacted me. She's in sheikh jarrah, settlers spat in her face twice and been dishing out abuse to a small boy.
    וגם זה:
    Shaista Aziz
    Bob: "A group of 6 male settlers in sheikh jarrah threw rocks at and stamped a hedgehog to death, they said it was Palestinian,"

    ומסילואן, מלפני שבוע: חבורת נערים משחקים כדורגל, ונחטפים לתוך מכונית אזרחית ע"י רעולי פנים. ווידאו בבלוג של מירב שונשיין ב-972: http://972mag.com/watch-palestinian-youth-abducted-in-silwan/

    http://www.haaretz.com/news/national/netanyahu-mulls-tax-breaks-as-israelis-ready-for-nationwide-protests-1.376044: (פסקה אחרונה:)
    Protests took on a bitter political face Friday night, when right-wing activists arrived at the tent city that has been erected on Rothschild Boulevard in Tel Aviv and tore down a Palestinian flag. The activists then went on to destroy signs in an Arab-Jewish tent.

  27. נועם א"ס Says:

    עוד מהטוויטר של J14:
    שומרי משפט
    נא להירשם להפגנה בבית שאן היום בשעה 18:30. מי-ם נצא בשעה 16:00 במאהל אין ברירה בגן העצמאות. מת"א נצא בשעה 15:30 מתחנת רכבת הצפון. רטווטו#J14

  28. דודי Says:

    אין שום בעיה עם גיא פינס. יש בעיה כשהנושאים שהוא עוסק בהם משתלטים גם על מהדורות החדשות ועל העיתונים. לעובדה שהוא קורא לתוכניתו "חדשות הבידור" אין חשיבות, כי אנשים מבינים שאלה אינן החדשות האמיתיות. הבעיה היא עם החדשות הרגילות, בערוצים המסחריים, שבחלקן הגדול הן בפועל חדשות הבידור והקישקשתא. ולחדשות האלה יש בכל זאת רייטינג גבוה פי כמה מלגיא פינס.

    ראיתי במקרה כמה דקות ממהדורת החדשות של ערוץ 10 לפני כמה ימים – הייתה כתבה על אופה פיצה חשוב מאיטליה שהגיע לארץ, והפגישו אותו עם "הסובל" (מפיצה "הסובל") והייתה כתבה על כנס של שדכניות במגזר הדתי.

    אם החדשות היו חדשות, והעורכים, הכתבים והמגישים היו מתייחסים לעבודתם באותה רצינות ומקצועיות שבהן פינס מתייחס לבידור שלו, היה טוב.

  29. מרמיט Says:

    עכשיו בגיא פינס…

  30. יואב Says:

    גיא פינס לא משדר מהאוהלים? האוהלים ישדרו מגיא פינס!

    http://www.facebook.com/event.php?eid=246835052013803

    אחרי שתבענו לעצמנו מחדש את המרחב הציבורי ברחוב, הגיע הזמן לתבוע מחדש את המרחב הציבורי הטלוויזיוני! ברוטשילד, בירושלים, בחיפה, באשדוד, בשדרות, בראש העין ובכל בית ישראל יודעים היום שאפשר לדבר אחרת. על פוליטיקה אחרת, על כלכלה אחרת, על בידור אחר. סדר יום חברתי חדש חייב להכתיב סדר יום טלוויזיוני חדש.

    ביום ראשון ה-14 לאוגוסט, חודש לאחר תחילת המהפכה, נצא להשתלט לא רק על הרחובות, אלא גם על התקשורת הממוסדת. על נווה אילן, על בית הורד, על אולפן גלי צה"ל, על רשות השידור ועל קלאוזנר 14 ברמת אביב!
    כפי שלא הנחנו לעירית תל אביב והקמנו יום אחר יום את מאהל לוינסקי, עד שאנשי הבטחון ויתרו, כך נעלה על אולפני הטלוויזיה ולא ניכנע לאנשי הבטחון. להיפך, נצעק להם "אדוני השומר גם אתה שווה יותר!".

    תחשבו על הכוח המהפכני של הקמת מאהלים בטלוויזיה. רוטשילד, נווה אילן – אותה מהפכה

  31. שקד Says:

    גאי אני וחברה שלי רוצות להיות בגאי פינס כי אנחנו חברות מי לידה כי אמא שלי ואמא שלה מכירות

להשאיר תגובה

