נתזים: האיסלאם נעשה יותר איסלאמי

by

טרנד סביבתני חדש: איסוף חיות דרוסות לצורך אכילה. כתבה נרחבת מפרטת את היתרונות והחסרונות של סגנון החיים ומזהירה: ההיפסטרים יגלו את זה בקרוב

תעשיית הפורנו ההומואי מזדהה עם הציונות: במרכז הקהילתי הגאה של ניו יורק היתה אמורה להיערך מסיבה נגד האפרטהייד הישראלי. מפיק הפורנו מייקל לוקאס, שידוע בחיבתו העזה לישראל, הפעיל לחץ כבד על מנהלי המרכז והצליח להביא לביטול האירוע, בטענה שהוא "אנטישמי". הוא גם תיאר כיצד צילם סרט פורנו בכפר ההרוס ליפתא. בינתיים ג'ודית בטלר מובילה את המחאה נגד לוקאס

ובינתיים בצ'כיה: מפיק הפורנו הפופולארי בלאמי הגדיר מחדש את גבולות הז'אנר לאחר שליהק שני אחים תאומים לאחד מסרטיו. כתבה ב-Salon עוסקת בשערוריה סביב שני האחים הצ'כים, אליה ומילו פיטרס, שדרך אגב מציגים את עצמם בתור "זוג"

אחד האלמנטים השנויים ביותר במחלוקת באידיאולוגיה של התנועה הפוליטית האפרו-אמריקאית "אומת האיסלאם" הוא האמונה בעב"מים. מתברר שלואיס פרחאן ראה במקסיקו ב-1985 גוף שמימי שהוא מכנה "הגלגל", שאותו הוא מקשר לחזון יחזקאל. בוועדית התנועה בשיקאגו ייערך פאנל בנושא

לסביות מוסלמיות בבריטניה מוצאות דרכים למסד את זוגיותן תוך השגת לגיטימציה הלכתית (כזו או אחרת)

 

(כל התמונות היום מתוך "אלף לילה ולילה" לפייר פאולו פאזוליני)

המאמר הפותח את הגיליון האחרון של Journal of the History of Sexuality עוסק ביחסי זוגיות בין נזירים ביזנטים במדבר יהודה, שנמשכו לפעמים לאורך כל חייהם של הנזירים – המבנה הדומה ביותר לזוגיות בין גברים שהתקיים בעולם הנוצרי. זוגות הנזירים חיו ביחד בתא אחד בפרישות משותפת, עד שהמוות הפריד ביניהם. מקורות בני התקופה מתארים את העניין שעוררה צורת החיים הזאת, כולל פנטזיות אירוטיות של נזירים אחרים

ומאמרם של רג'ה חלידי וסובחי סמור ב-Journal of Palestinian Studies עוסק בפאזה הניאו-ליברלית הנוכחית של הלאומיות הפלסטינית תחת שלטונו של סלאם פיאד. הכותבים מראים כיצד הפרויקט הלאומי הפלסטיני, כמו תנועות אחרות שצמחו בתקופת הדה-קולוניזציה, נאלץ לאמץ לעצמו את לוגיקת הגלובליזציה, בחסותה של התמיכה הכלכלית האירופית וה-NGOs

זין ענק בגובה 65 מטר שצויר על אחד הגשרים בסנט פטרבורג על ידי קולקטיב האמנים האופוזיציונרי Voina מעורר מחלוקת בסצנת האמנות הרוסית השוקקת

גורבנגולי ברדימוחמדוב, שליטה האוטוריטארי-משהו של טורקמניסטאן מאז 2006, הוא חסיד נלהב של הפילוסוף הטורקמני מגטימגולי פיראגי (1797-1733). הפילוסופיה של פיראגי, בן זמנו של קאנט, ממלאת תפקיד מרכזי בניהול המדינה – מה שהופך את טורקמניסטן לדבר הקרוב ביותר בעולם למדינת הפילוסופים של אפלטון.

בית המשפט בהודו פירסם תקנות המגבילות את השימוש בחומרים מסוכנים לצורך ייצור פסלים של האל דמוי הפיל גאנש. המפלגה ההינדו-פונדמנטליסטית Shiv Sena מארגנת בתגובה מחאה של יצרני גאנשים

הפעיל הסביבתי מייק טידוול התחיל כבר לפני עשור להתכונן לסוף עידן הנפט והתקין קולטי שמש על הגג שלו. עכשיו בעקבות האירועים הסביבתיים האחרונים הוא העלה הילוך, והחל לגדל חסה במרתף. הוא ממליץ לכולנו לעשות כמוהו (אבל מה עם אנשים שגרים במרתף?)

ובינתיים, באמריקה מתחזקת תנועה "אחרינו המבול" של סרבני החיסכון והאנרגיה המתחדשת

נפילתו הצפויה של קדאפי מבשרת את סוף עידן הדיקטטורים האקצנטרים. עכשיו הדיקטטורים יהיו סתם מיליארדרים אפרוריים שלמדו בהרווארד ועובדים בשביל קרן המטבע העולמית

Neues Deutschland מנצל את הפיאסקו של הפרייהר צו גוטנברג כדי לדון בהתפוררותה של האצולה הגרמנית

בתקופתו של חוסני מובראק, השלטון במצרים העלים את המסמכים המתעדים את עברה של המדינה. ההיסטוריון יואב די-קפואה מסביר במאמר מעניין באלג'זירה שתעודות הנוגעות לתבוסה ב-67' או להסכמי קמפ דיוויד אינן נגישות להיסטוריונים

המושג הלוהט בתרפיה של הומוסקסואלים הוא Velvet Rage – התקפות של שנאה עצמית שמקורן בילדות נטולת אהבה. הפסיכולוג אלאן דאונס, מחבר הספר המשפיע, טוען שבגלל זה הומואים הם דכאוניים ואובססיוויים יותר

ההיסטוריון הפופולארי איאן קרשו מעריך את הסיכויים לפאשיזם אנטי-איסלאמי באירופה. המסקנה: זה יקרה במצב של קריסה כלכלית או של מגה-פיגוע בעיר אירופית גדולה

ובינתיים, הלך רוח אפוקליפטי גם בתנועה הראלית: מנהיג התנועה בישראל, לאון מלול, טוען שהעב"מים שנראו מעל הר הבית הם מסר מקבוצת המדענים Elohim לעם הישראלי, בדרישה להקים סוף סוף את השגרירות הראלית בירושלים שכולנו מצפים להקמתה במהרה בימינו (אגב, הם אפילו פנו בעניין אפילו לעוזי דיין – ללא הועיל)

חזית הריאקציה

הרב אורי שרקי, איש חטיבת "מנהיגות יהודית" של פייגלין, טוען ש"האיסלאם נעשה יותר איסלאמי" (???!), מה שמתבטא באירועים האחרונים בעולם המוסלמי. אבל דווקא בנקודה הזו, שבו הסכסוך נעשה יותר דתי, יש יותר מקום לדיאלוג בין היהדות לאיסלאם

יונגה פרייהייט מסביר: פוליטיקאים מהימין הם יותר חתיכים!, ומכריז בפעם המי יודע כמה: אין חיה  כזאת אשמה קולקטיווית

אם בן דרור ימיני היה כותב את "התפסן בשדה שיפון", כנראה שהתוצאה היתה נראית כמו הפוסט הזה של העיתונאי העצמאי עדי שוורץ: תיאור ארוך ומפותל למדי של מסעו של עיתונאי פטריוט בישראל ובשטחים עם קבוצת עיתונאים שוודים, חלקם יהודים, שמתואר על ידיו כ"מיקרוקוסמוס למתרחש בזירה הבינלאומית" וכביטוי של "אלימות מחשבתית קשה". טוב, בכל זאת שילמו לך על המלון, לא?

תגים: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

6 תגובות to “נתזים: האיסלאם נעשה יותר איסלאמי”

  1. יובל Says:

    משובח ביותר.

    לגבי דיקטטורים אקצנטריים: אם כבר הזכרת את טורקמינסטן אני חושב שקודמו של ברדימוחמדוב – "טורקמנבאשי" ניאזוב, היה כנראה בליגה משל עצמו. כולל בניית פסל ענק מזהב של עצמו שמסתובב כך שתמיד יפנה לכיוון השמש.

    ואני חושב שכבר די ברור זה זמן רב שהפוליטיקאים הימנים יפים יותר. לא רק שרה פיילין אלא גם כל הלאומנים הפאשיסטים באירופה וגם אצלנו יש שתי דוגמניות לשעבר ב-"ישראל ביתנו".

  2. גלעד Says:

    1. כדאי למספר את הנתזים, ככה יהיה יותר קל להגיב אליהם.

    #חיות דרוסות — אחד מהטרנדים בעולם הסביבתנות הוא לפנות למטבח המזרח-אסייתי (וגם הדרום מקסיקאי) ולהתחיל לאכול חרקים. אפילו ארגון המזון והחקלאות של האו"ם נדלק על הקטע. http://www.girlmeetsbug.com/
    # פינק וושינג — אולי היריד בברלין כבר פורסם ופיספסתי? סיכום העניין והתגובה הפלסטינית כאן – http://www.alternativenews.org/english/index.php/topics/economy-of-the-occupation/3333-israeli-pinkwashing-campaign-to-be-launched-at-berlin-tourism-show-in-march-
    #אומת האיסלאם — השילוב של שחרור מעול האדם הלבן, החיפוש הרוחני, וספרות המדע בדיוני בשנות ה-60-70 בארה"ב הוציאו כמה דברים דיי מדהימים בארה"ב. השיא הוא כנראה זה: http://en.wikipedia.org/wiki/Nuwaubianism , וחובבי הז'אנר יתעניינו גם בזה: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Nation_of_Gods_and_Earths

    #בלי קשר, בין הקוראים בטוח יהיה מי שימצא את המאמר הבא מעניין: http://theanarchistlibrary.org/HTML/Uri_Gordon__Anarchism_and_the_Politics_of_Technology.html . ואם יהיו מספיק אנשים שיבקשו יפה אני בטוח שאורי גם יתרגם את עצמו לעברית.

    #א.ש., אני אכתוב מתישהו בקרוב

  3. תומסו Says:

    אבל איך אני אמור להספיק?

    אחלה בחלה נתזים.

  4. רועי Says:

    הממ… בנוגע למרכז ההומו-לסבי בניו יורק וחגיגת האפרטהייד שבוטלה — אני לא בטוח מה אני חושב על תיוגה של ישראל כמדינת "אפרטהייד", אולי יש בזה משהו, אבל יותר מכל זה נשמע כמו תיאור היפרבולי, משהו כמו "יש לנו את הצבא הכי מוסרי בעולם" או "מהמוצדקות במלחמות ישראל". כלומר, מין משהו עטוף ברגש ודיאלקטיקה חמקמקה שקשה באמת להתייחס אליו באופן אנליטי. אבל בלי קשר, לדעתי זה די טפשי לנצל מרכז הומו-לסבי כדי לקיים עצרות שאינן הומו-לסביות. כלומר, ברור שהנסיון כאן היה לרתום, או אפילו לאנוס תחום אחד כדי שיהפוך מזוהה עם תחום אחר. כלומר, היה פה נסיון להאדיר את נושא האפרטהייד השנוי במחלוקת על ידי הצבתו תחת חסותו של נושא יותר קונסנסואלי שהוא זכויות של הומואים ולסביות.
    לדעתי זו טכניקה די מכוערת בסך הכל.

  5. דנית Says:

    התמונה עם החץ מזעזעת ופוגענית. לטיפולכם.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


%d בלוגרים אהבו את זה: