נתזים: ברית החזיר השחוט

by

ידיד ארץ האמורי אסף אורון פירסם בבלוג המוערך "תיקון עולם" פולואו על שערוריית ברכט באריאל שהועלתה לראשונה כאן

כדאי להציץ במגזין התרבות והפוליטיקה הפלסטיני החדש בעריכת עלא חליחל qadita.net, שכולל גם מדור להט"ב מעניין. בין השאר יש שם דיון על פרשת הצעיר ההומו מטמרה וסיפורים הומו-אירוטיים. וגם על קולנוע, פמיניזם ועוד

האפיפיור מסביר: גן עדן הוא לא מקום פיסי ביקום, אלא "מקום באלוהים". קצת מאכזב, לדעתנו

מייסד אמריקן אפרל מכריז שההיפסטריות סיימה את תפקידה ההיסטורי. ומאמר בגרדיאן על אמריקן אפרל כביטוי של אלטרנטיוויות פוסט-מודרנית חסרת משמעות, שהפכה לעוד צורה אפקטיווית מאוד של צרכנות

משטרת גרמניה מזהירה מפני "גל טרוריזם שמאלני" באוניברסיטת גטינגן, ומדכאת ביד קשה את סצנת השמאל המקומית התוססת. במיוחד, המשטרה עורכת חיפושים אגרסיוויים על רוכבי האופניים ברחובות העיר

מצעד הגאווה של הפגאנים בבריטניה (יש תמונות נחמדות) – אחת הדתות המתחזקות בקצב המהיר ביותר במערב. ואפשר לקרוא גם כאן על פגאנים ציונים שהשתתפו במבצע עופרת יצוקה

ובבריטניה מתחדשת הרדיפה של "סביבתנים אולטרה-רדיקליים"

עוד צעד בהתחזקות הברית בין ההומואים לימין השמרני: מנהל הקמפיין של בוש ב-2004, קן מלמן, יצא מהארון. ועוד באותו עניין: על החיים ההומו-לסביים המשגשגים באקדמיה הצבאית ווסטפוינט

בקיץ 2006 נחת מסוקו של ג'ורג' וו' בוש בכפר במערב פומרניה, שם חיכתה לו הקנצלרית הנוצרית-דמוקרטית אנגלה מרקל. ביחד, כשהם מאובטחים על ידי צבא של עשרות אלפי חיילים, שוטרים וסוכני סי-איי-אי, הם טרפו חזיר בר צלוי. מעל גופתו של החזיר, נכרתה מחדש ברית הדמים בין השמרנות האמריקאית לשמרנות האירופית, המגולמות בדמותם של הקאובוי הטקסני והפומרנית עבת הבשר. כל זה עלה לפי הערכות כ-11 מיליון דולר. רק עכשיו, כשהפופולאריות של מרקל בירידה, דורשים בגרמניה לחקור את "הברביקיו היקר בהיסטוריה". הרפר'ס מביא את הסיפור באנגלית

הסופר המרוקנו-צרפתי טאהר בן ג'אלון תוקף את הסופר מישל ולבק וטוען שהוא משעמם ומיצה מזמן את הטריקים שלו

דור הבייבי בומרס עורר תנועה של התרחקות מהדת, אבל דור ה-X שאחריו חוזר בחזרה, טוען מחקר חדש

כולם רוצים נישואי הומואים, אבל שוכחים שנישואים בכלל זה די חרא, מזכיר לב רפאל

7 כללים לכתיבת סצנת סקס

המתווך האמריקאי ג'ורג' מיטשל רוצה שנסמוך על הרקורד שלו בפתרון הסכסוך בצפון אירלנד, ונאמין לו שהוא יביא שלום כאן. אך האם הסכסוך הישראלי-פלסטיני דומה לסכסוך בצפון אירלנד, והאם אפשר לפתור אותו בדרכים דומות?

שיחה ב-New Left Project על הליברליזם המזויף של הוליווד והקולנוע האמריקאי כמכונת תעמולה

הספרים הפופולאריים ביותר בכלא גוונטנאמו: בעיקר הארי פוטר

מחקר על הפרופיל של אנשים עם פירסינג באיבר המין: קווקזואידים, הטרוסקסואלים, בריאים

חאלד דיאב מסביר בגרדיאן למה ערבים כל כך אובססיוויים לגבי שירי אהבה, ונותן דוגמאות

הפילוסוף הפוליטי האוקספורדי סטיוארט וייט עונה על השאלה מהי פילוסופיה שמאלית

מבט לאחור על הקונטר-רבולוציה של תאצ'ר ורייגן שהרגה את מדינת הרווחה מעלה מסקנות מפתיעות

החזיר הקלדוני. תחריט מאת רגיוס, המאה ה-16

עבודת התזה המעניינת של רבקה ברוט (בהנחיית ליאורה בילסקי) עוסקת במשפטים שנפתחו בישראל של שנות ה-50 נגד יהודים בכפוף לחוק לעשיית דין בנאצים ועוזריהם. המחקר חושף לראשונה שני הליכים נגד שוטרים יהודים במחנה אוסטרוביץ בפולין, והליך נגד אחראית בלוק באושוויץ.

אחד המקרים הוא של משה פוציץ, שהיה כנראה השוטר היהודי הראשון שהועמד לדין בישראל על מעשיו במחנות. פוציץ היה עסקן ציוני לפני המלחמה ואחריה (במשפט הוצגו תצלומים שלו עם בן גוריון). לפי עדויות של ניצולים במשפט, הוא היה איש אכזר, "אדון החיים והמוות במחנה", שהסתובב בגטו במדי שררה ושוט ולא היסס להכות ולהתאכזר.

בפסק הדין, השופטים דחו ללא סייג את כל עדויות התביעה וקיבלו את גירסת הנאשם. הם תיארו את פוציץ כ"אדם משכיל, פעיל בתנועה הציונית מנעוריו, עוסק באמונה לטובת החלכאים והנדכאים… מדבר בסבר פנים יפות עם כל אדם, מקפיד על הניקיון בצריפים ובשעת הדחק, באין ברירה נותן לפעמים סטירת לחי".

לפי ברוט, השופטים "ייצרו זיקה בין 'דמותו של הנאשם' לבין מידת האמון בעדים, מהלך היוצר מעין קנה-מידה ייחודי לבחינת אחריות פלילית, המבוסס על דמותו ולא על אחריותו הפלילית של הנאשם". כך, התערערה אמינותם של העדים. לטענתה, "פועלו הציבורי של הנאשם, לפני ואחרי הגטו והמחנה, כפי שאלה הוצגו על ידי הנאשם בעדותו ובמסמכים שהציג" הפכה אותו "לחלק מהמערכת המוכרת ומובנת לשופטים".

לעומת זאת, העדים שהעידו נגד הנאשים הוצגו כ"אנשים מרי נפש" ששיפוטם פגום. ברוט כותבת כי הטלת דופי מוסרי בניצולים תואמת את השיח הציבורי של אותם ימים, שעל בסיסו הם הוכתמו "בשל עצם היותם ניצולי שואה העונים לסטריאוטיפים שהודבקו להם בציבור הישראלי".

שני משתפי הפעולה זכו ל"סוג של הבנה או אמפתיה מצד שופטיהם". ברוט מציינת שהן העדים והן הנאשמים היו קורבנות, אך בית המשפט לא היה בשל להתמקד בקרבנות והעדיף לגלות אהדה כלפי דמות של "איש ציבור ציוני" הדואג ולחוק ולסדר.

 

תגים: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

11 תגובות to “נתזים: ברית החזיר השחוט”

  1. yoash \/ יואש Says:

    זוהי, כתמיד, תחזית מזג האוויר הכי טובה ברשת.

    לנוחות הציבור אני מצרף תרגום של חלק מאחד הסיפורים האירוטיים מהמגזין "קדיתא":

    לגעת סוד הבלבול שלך הפגינו ליד קצה הלשון שלי להכניס אותו בין השיניים שלי .. אני יודע את כל מיומנויות. חבוק בידי פנימי ארוך, כאשר אתה לוחץ .. גרוני במטרה שיש .. משורש ..

    […]

    בחדר לשירותים ציבוריים בקצה גן עדן … אני .. איפה אני מתחיל, איך לחגוג את Bamtlaki לו / אתה ומה אתה? מה זה? ברגע זה? ואיך את מקור הריקנות של עיניך בין שפתי Almtsailten על ההיתכנות? איפה אני מתחיל? ראש או Alkurtin או אלה עדן בין פי הטבעת לבין האשכים; האם Omskk של Adzek ולנער את הזין שלך בפה שלי מן אופוריה מוגזמת של המנצח לך? Ohzk להבין את הציבור .. באותה רוח כזה עוזב את גופך ואת Thaorne לך על הסיפור שלך … … במובן שיער מקצות האצבעות אנטק נימים Ttsersb רוך; תחושת Hhevck עושים עיגול מסביב להם … מחלקת אחרים … Tdahemeni טיפה שקופה של מלוח מעט .. שיניתי את הנתיב של זרימת מוביל בנחישות ביישנית יספיק בשנות השלושים … לגעת סוד הבלבול שלך הפגינו ליד קצה הלשון שלי להכניס אותו בין השיניים שלי .. אני יודע את כל מיומנויות. חבוק בידי פנימי ארוך, כאשר אתה לוחץ .. גרוני במטרה שיש .. משורש .. Adobeth מונופול ונזף בו .. אני פונה מעט, תנועת הנגד Otelmusk דיבל הירכיים הכי רכה אותה .. Tgani חומרת הכאב .. בקלילות .. משהו לחש לי באוזן .. דבר בפעם הראשונה .. Tgani בעדינות .. אלימות .. Quilted שתן .. במעמקי מכרה היהלומים Tgani .. הציבור מבין קצת .. פרפר עוזבת את הגוף … הוא לוחש לי באוזן מלא רוק בחשאי מעט מאוד עלייך .. זה מה שאני יודע .. הפרפר אומר .. זה מה שמצאתי … אומר .. Tgani לך .. פרפר וברח דרך החלון של הבנק העולמי מגדל … אני עומד בקצה של אושר הוא לא מוצדק …

  2. Shunra Says:

    מאמר תגובה של עלי אבו-ניעמה בניו יורק טיימס מתכתב עם מיצ'ל.
    http://www.nytimes.com/2010/08/29/opinion/29abunimah.html

    לא מן הנסתרות הוא שאני מסכימה עם עלי וחושבת שמיצ'ל מאיים במוות נורא על רבים מיקירי בישראל ופלשתין.

  3. מ Says:

    אני חדשה כאן ואני כל כך מתפעלת !
    תודה מקרב לב וראש.

  4. ליטל Says:

    אני מתבלבלת או שחשפת את שמו של א' מ"תיקון עולם", על אף שכתב שהוא רוצה להישאר בעילום שם?

  5. אהד Says:

    יש הפנייה לתיזה של רבקה ברוט, או למאמר מעניין עליה?

  6. יוסי Says:

    אוווףףף עד שהשלמתי שלהיות הומו זה הטופ של ההוויה כחושק בגברים( : .

    תכלס הרבה יותר מגניב!

    תודה אחלה פוסט

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


%d בלוגרים אהבו את זה: